Beste Bart,
Wat ik hier zou doen is een wall family maken met de uitstraling van lambrisering. Hierin zet je dus de dikte, en het materiaal van je lambrisering. En zorg je er voor dat dit materiaal een surface pattern heeft met de breedte van je lambrisering.
Overal zul je dan wel alleen een plaat zien met arcering. Dat betekend dus dat je in je details een detail component erover heen zou moeten zetten om uiteindelijk in je details netjes de profilering te laten zien.
Stel dat je toch je lambrisering in 3D zou willen zetten. Dan zou je twee dingen kunnen doen:
Een array family
Dit kan een lijn_gebaseerde family zijn. Teken eerst één deel van je lambrisering in een apparte family. Maak deze eventueel ook parametrisch. Het zou dan ook nog mogelijk moeten wezen dat je deze in het model met een void zou kunnen laten snijden. Maar dit werkt in de praktijk niet altijd even soepel.
Zet deze dan in je array family en maak er een array in welke je afhankelijk laat wezen van je lengte. Beetje stoeien met parameters en klaar.
Mocht je deze optie kiezen en er niet uit komen help ik je graag verder
.
Een family in een array zetten in je project
Deze optie gebruik ik zelf liever niet, tenzij ik zeker weet dat er niets meer wijzigd aan me project.
Maak één deel van je lambrisering netjes in een family en plaats deze in je project. Eenmaal geplaatst kan je deze met een array makkelijk kopieëren en achter elkaar zetten.
Deze optie is in wijze makkelijker als de andere, maar kan met wijzigen een beste lastpak zijn.
Hopelijk heb ik je hiermee een stuk vooruit geholpen