Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

view onder een andere view 14 jaren 1 maand geleden #3300

  • ronWu
  • ronWu's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Berichten: 156
  • Karma: 2
  • Ontvangen bedankjes 2
Een collega wil een riolerings plan maken.

Nu dacht leekt het hem makkelijk om een aparte view aan te maken en daar zijn goed opgemaakte view onder te leggen als een onderlegger. Maar dat wil niet. Je kunt alleen een level als onderlegger gebruiken, geen view.

Een paar dingen waar we aan gedacht hebben.

Optie 1 - op een laag riolering te tekenen en die uit te zetten als je hem niet nodig hebt.

Optie 2 - Een Copie met detailing maken en daar je riolering te tekenen. Maar 2d objekten in die tekening worden niet aangepast als je je gebouw veranderd.

Hoe doen jullie dat, denken wij te moeilijk?

En ook u wens ik een fantastische dag!

Ron Wubbena

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

En ook u wens ik een fantastische dag!

Ron Wubbena

Re:view onder een andere view 14 jaren 1 maand geleden #3303

  • Remy
  • Remy's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Berichten: 709
  • Karma: 10
  • Ontvangen bedankjes 12
Wat ik meestal doe is toch de oplossing die je zelf al geeft. Ik maak een duplicate van bijv. de begane grond en ga daar mijn (2D) riolering intekenen. Wanneer je dan wilt dat het automatisch meewijzigd met je gebouw, zou je met slotjes e.d. kunnen werken. (met view als onderlegger neem ik aan dat je detail view bedoeld).

Met vriendelijke groeten,
Remy van den Bor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Met vriendelijke groeten,
Remy van den Bor

Re:view onder een andere view 14 jaren 1 maand geleden #3308

  • tinoderiet
  • tinoderiet's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Berichten: 757
  • Karma: 13
  • Ontvangen bedankjes 0
het ligt eraan wat je wilt... als je gewoon snel een rioleringsplan wilt tekenen moet je de methode van Remy gebruiken. En dan zou ik me niet te druk maken over aanpassingen in het ontwerp, want gewone lijnen maak je toch niet intelligent, ook met slotjes levert dat alleen maar foutmeldingen op.
je zou dan nog wel de aansluitingen als symbolic line op kunnen nemen in je families. met een aparte object style hiervoor kun je deze zichtbaar maken terwijl de rest van de family onzichtbaar is.

wil je intelligentie dan moet je het in 3D tekenen. een tussenoplossing zou kunnen zijn dat je families aanmaakt van lijnstukken. met parameters voor lengte ed kun je die dan in ieder geval in een uittrekstaat zetten. maar ook dit heeft zijn beperkingen, omdat het niet de officiële methode is kan dit best veel tijd kosten, zeker met verticale leidingen.

Met vriendelijke groet,


Martijn de Riet
MdR Advies
www.mdr-advies.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Met vriendelijke groet,


Martijn de Riet
MdR Advies
www.mdr-advies.nl
  • Pagina:
  • 1
Moderators: LaurensRemyAdKeulemansbjwprinsen
Tijd voor maken pagina: 0.161 seconden

Deel deze pagina