Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

materialen toevoegen 15 jaren 1 maand geleden #2741

  • ketop
  • ketop's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Berichten: 17
  • Ontvangen bedankjes 0
Hoe kan ik b.v. andere baksteen materialen toevoegen aan de render appearence library in revit 2010, ik zie dat in de dir. het om fbx files gaat, terwijl ik jpg en bump jpg files heb, of hoe kan ik anders revit laten verwijzen naar een ander materialen library

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re:materialen toevoegen 15 jaren 1 maand geleden #2743

  • bert
  • bert's Profielfoto
  • Offline
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • bezoek ook eens www.revitlog.nl
  • Berichten: 90
  • Karma: 2
  • Ontvangen bedankjes 0
Voor zover ik weet is het niet mogelijk een eigen materialen bibliotheek te maken. Wel is het mogelijk om in je project nieuwe materialen te maken. Dit maakt meteen ook de weg vrij om een eigen materialenbibliotheek te maken. Kijk maar even op de volgende link:
http://www.revitlog.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=166:materialen-bibliotheek-maken&catid=42:logs-juli-2008&Itemid=54

bezoek revitlog op www.revitlog.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

bezoek revitlog op www.revitlog.nl

Re:materialen toevoegen 15 jaren 1 maand geleden #2746

  • tinoderiet
  • tinoderiet's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Berichten: 757
  • Karma: 13
  • Ontvangen bedankjes 0
wil je bijvoorbeeld een render maken met een specifieke bmp van een baksteen (wienerberger heeft goede textures op de site staan!)?
Ga naar Manage > Materials en vervolgens naar het materiaal waaaraan je de Appereance wilt toevoegen (bijv 21_buitenspouwblad_metselwerk_rood). Klik dit aan zodat je aan de rechterzijde de properties van dit materiaal ziet. ga naar het tabblad Render Appereance.
Kies voor Render Appereance Based On: Brick (oid
Zet type op Masonry en Color op Image File.
Zoek bij Image File in de browser de texture op (handig is om deze in aparte map te bewaren, dus niet bij je project).
Wienerberger Textures hebben een standaard afmeting van 3000x3000mm, vul dit in.
Zet Bump Pattern op Custom en zoek bij Image File opnieuw de texture op. Zet weer de afmeting op 3000x3000mm en renderen maar.
Wil je meer uitgesproken schaduwwerking? Open de texture in een programma om foto's mee te bewerken (Microsoft Picture Editor oid). Stel in op zwart-wit (of grijswaarden) en sla op onder een andere naam, zoals bijv. Bestandsnaam_BUMP.
Gebruik het zwart-wit bestand als Bump Pattern. Hoe groter het contrast in zwart-wit, hoe meer diepte de rendering krijgt.

Veel succes!

Met vriendelijke groet,


Martijn de Riet
MdR Advies
www.mdr-advies.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Met vriendelijke groet,


Martijn de Riet
MdR Advies
www.mdr-advies.nl

Re:materialen toevoegen 15 jaren 1 maand geleden #2748

  • Remy
  • Remy's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Berichten: 709
  • Karma: 10
  • Ontvangen bedankjes 12
Goed verhaal, je kunt inderdaad geen materiaal templates erbij maken, maar inderdaad wel er gebruik van maken om nieuwe materialen toe te voegen. Op de site van huwa vandersande staan ook afbeeldingen van bakstenen www.huwavandersanden.nl/

Met vriendelijke groeten,
Remy van den Bor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Met vriendelijke groeten,
Remy van den Bor

Re:materialen toevoegen 15 jaren 1 maand geleden #2750

  • tinoderiet
  • tinoderiet's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Berichten: 757
  • Karma: 13
  • Ontvangen bedankjes 0
aardige is als je je template een beetje bijhoudt je zo wel de materialbieb in de template uit kunt breiden.
dit kun je doen door zowel je project als de template te openen en vervolgens via Transfer Project Standards de materials over te pompen. nadeel van deze methode is dan dat je wel alles overneemt. dus ook alle "rare" materialen van dat ene bankje wat je van www.revitcity.com hebt geplukt en gemaakt is door een of andere Pakistaan die natuurlijk geen gebruik maakt van 3B Methodiek... de eikels!

Meer gecontroleerd is simpelweg middels Cntrl-C en Cntrl-V de wand in de template kopiëren. Neemt hij de materialen ook mee...

Met een beetje geduld kom je er in de loop van een aantal projecten dan ook. Of je besteedt een middagje aan het aanmaken van Wall Types met de goede renderinstellingen in je template (Wienerberger heeft de textures ook voor dakpannen trouwens).

LET WEL OP: Als je de directory van de textures wijzigt ben je alle verwijzingen kwijt. dus denk vooraf goed na hoe je je bieb in wilt delen (ik zou adviseren: hou de SfB-codering zo veel mogelijk aan)! Eerst alles in 1 bestandsmap gooien en er na een paar maanden achterkomen dat het toch niet zo makkelijk zoekt in een map met 572 textures zorgt ervoor dat je alle verwijzingen opnieuw in moet stellen.

Met vriendelijke groet,


Martijn de Riet
MdR Advies
www.mdr-advies.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Met vriendelijke groet,


Martijn de Riet
MdR Advies
www.mdr-advies.nl
  • Pagina:
  • 1
Moderators: LaurensRemyAdKeulemansbjwprinsen
Tijd voor maken pagina: 0.364 seconden

Deel deze pagina