Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

grafische kaart + railing 16 jaren 10 maanden geleden #1257

  • Geert Schepens
  • Geert Schepens's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Berichten: 7
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste mensen,

even 2 vraagjes:

Mijn grafische kaart is verouderd. wat voor kaart wordt er aanbevolen om probleemloos met revit te kunnen werken?


Ik ben een railing aan het tekenen, maar als ik de railing edit, hoe kan ik dan een bepaalde profile onder rail structure brengen? Ik kan wel verschillende profiles kiezen, maar ik wil een eenvoudige rechthoekige strip en deze staar hier niet tussen.

alvast bedankt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: grafische kaart + railing 16 jaren 10 maanden geleden #1260

  • Addy
  • Addy's Profielfoto
  • Offline
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Berichten: 205
  • Karma: 1
  • Ontvangen bedankjes 0
Wat betreft de Grafische kaart:
http://www.revitusers.nl/viewtopic.php?t=3&highlight=kaart

Wat betreft de railing:
Een nieuwe profile family aanmaken dmv 'Metric Profile-Rail.rft'

Ook kun je de bestaande family (b.v. NL_44_handrail_rond) aanpassen door onder 'families' in de project browser te kiezen voor edit.
Nadat je het profiel aangepast hebt sla je de family op onder een andere naam en laad je hem weer in het project.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: grafische kaart + railing 16 jaren 10 maanden geleden #1263

  • Bram Weinreder
  • Bram Weinreder's Profielfoto
  • Offline
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Berichten: 90
  • Karma: -3
  • Ontvangen bedankjes 0
Het helpt voor 3D-weergave als je OpenGL ondersteuning aan hebt staan, alleen ik moet de eerste grafische kaart nog zien die hier echt voordeel uit haalt. Hardware ondersteuning door de grafische kaart (via DirectX) zou erg veel verschil gemaakt hebben, maar het zou niet tactisch zijn van Autodesk om een 'gamerskaart' te eisen in een kantoormachine.
Bij bijvoorbeeld VectorWorks is dit wel het geval.

Om toch die deur open te laten, heeft Autodesk de open standaard OpenGL ingebouwd. Wie hier echt voordeel uit wil halen moet een kaart hebben die formeel de nieuwste OpenGL standaard ondersteunt. Bij mij maakt het íets verschil, ware het niet dat schaduwen vertekend raken zodra ik OpenGL inschakel. For the record: nieuwere laptops van AlienWare schijnen een 3D model met schaduw te kunnen genereren met > 10fps.


Het grote verschil is of je de processor het plaatje laat berekenen, of de grafische kaart. Alleen die koppeling is niet zo goed als dat je bij games mag verwachten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: grafische kaart + railing 16 jaren 10 maanden geleden #1268

  • tinoderiet
  • tinoderiet's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Berichten: 757
  • Karma: 13
  • Ontvangen bedankjes 0
Maar waarom eigenlijk niet (die gamerskaart dan)? Nu is het een beetje pappen en nathouden...
Laten we wel wezen: als je 3D wilt gaan tekenen is een van de gevolgen dat compleet andere eisen worden gesteld aan je grafische kaart. meer richting het 3D-verhaal dus.
Is het niet zo dat bijvoorbeeld Maya ook veel beter draait op een "game-kaart"?

Met vriendelijke groet,


Martijn de Riet
MdR Advies
www.mdr-advies.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Met vriendelijke groet,


Martijn de Riet
MdR Advies
www.mdr-advies.nl
  • Pagina:
  • 1
Moderators: LaurensRemyAdKeulemansbjwprinsen
Tijd voor maken pagina: 0.185 seconden

Deel deze pagina