Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp:

Re:Louvre-luik probleempje 13 jaren 8 maanden geleden #3806

  • Henry
  • Henry's Profielfoto
  • Offline
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Berichten: 236
  • Karma: 14
  • Ontvangen bedankjes 20
MJ schrijft:

....
Ik kan de family niet opslaan als 2010 denk ik he?

Neen, helaas :(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re:Louvre-luik probleempje 13 jaren 8 maanden geleden #3812

  • tinoderiet
  • tinoderiet's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Berichten: 757
  • Karma: 13
  • Ontvangen bedankjes 0
Heb eens zitten kijken naar je family... Je hebt meer dan 1 probleem: de louvres zitten zowel horizontaal als verticaal niet vast.

Er zitten een aantal zaken in waarvan dit de belangrijkste is:

VEEL TE WEINIG REFPLANES!!!

om een dergelijke family werkend te krijgen moet je hem met refplanes "tekenen". als dat werkt is het een kwestie van goed locken en klaar.

Om met de louvres te beginnen:
- deze maken als sweep, en locken aan linker en rechter refplane. deze maatvoeren middels een instance parameter.
- ik zelf zou een center refplane gebruiken als Origin omdat je dan een betere verwerking in de family krijgt (minder kans op verspringingen horizontaal).

In het luik:
- de Origin Refplanes van de Louvres locken aan een refplane in de Luik-family (Refplane Center aan Refplane Center).
- Lock ook de zijkanten van de Louvre aan de nieuwe Refplanes voor de binnenkant van het frame.
- Array bij een onbekend aantal ALTIJD naar 2nd (dus NIET naar Last). Vraag me niet waarom, maar anders krijg je problemen met het aantal louvres wat je arrayt en de (te maatvoeren) hoh-afstand.
- Lock de originele louvre en de 2e... Dus niet de laatste, want als je dan een kleinere hoogtemaat kiest gooit hij de gelockte louvre en schiet dat ding weer alle kanten op.
-Mbt de Head Height / Sill Height: zowel horizontaal als verticaal moet je een Refplane als Origin aanmerken (selecteer een Refplane, in de properties is de onderste regel de Origin). De Origin bepaalt waar en hoe het 0-punt ligt bij plaatsing (0-punt is snijpunt 3 refplanes die origin bepalen). Als je de bovenste refplane als Origin aanmerkt zal hij dus altijd op Head Height invoegen.

Overigens is het niet zo dat hier geldt Sill Height = Head Height. Er geldt: Sill Height = Head Height - Height. Daarom zou ik zelf de Height-parameter altijd koppelen aan je eigen hoogte-parameter.

Ik heb mijn bewerking bijgevoegd, die doet het volgens mij goed.

Met vriendelijke groet,


Martijn de Riet
MdR Advies
www.mdr-advies.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Met vriendelijke groet,


Martijn de Riet
MdR Advies
www.mdr-advies.nl

Re:Louvre-luik probleempje 13 jaren 8 maanden geleden #3818

  • MJ
  • MJ's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Berichten: 56
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo Martijn,

bedankt voor je inbreng. Ik zal eens gaan proberen of ik met je opmerkingen erdoorheen kom.
Je had volgens mij geen bestand bijgevoegd toch?

Over de array: ik dacht juist dat we wel de laatste aan moesten geven, zodat de array weet van waar tot waar hij moet lopen? Hoe doe je dit als je de 2nd maatvoert? Dan zal de lengte van de array altijd ietjes kunnen varieëren? Ik wil dit wel even bekijken in jouw oplossing.

Bedankt alvast!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re:Louvre-luik probleempje 13 jaren 8 maanden geleden #3822

  • tinoderiet
  • tinoderiet's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Berichten: 757
  • Karma: 13
  • Ontvangen bedankjes 0

Rendering Error in layout Message/Item: Property "inline" is not defined. Please enable debug mode for more information.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Met vriendelijke groet,


Martijn de Riet
MdR Advies
www.mdr-advies.nl
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Moderators: LaurensRemyAdKeulemansbjwprinsen
Tijd voor maken pagina: 0.416 seconden

Deel deze pagina