Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp:

Re:Revit 2009 Stalen dakplaat 14 jaren 10 maanden geleden #2523

  • neuromotor
  • neuromotor's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Berichten: 12
  • Ontvangen bedankjes 0
in dit geval moet het denk ik wel 3D omdat de felsbeplating een beeldbepalend deel van het project is, die in de aanzichten een doorsneden te zijn moet zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re:Revit 2009 Stalen dakplaat 14 jaren 10 maanden geleden #2524

  • bert
  • bert's Profielfoto
  • Offline
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • bezoek ook eens www.revitlog.nl
  • Berichten: 90
  • Karma: 2
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik ben eens naar de structural framing type aan het kijken geweest. Daar loop ik er tegen aan dat je geen halve platen kan maken of schuine sparingen. Zo te zien is deze mogelijkheid voor stalen daken wel beperkt. of zie ik iets over het hoofd?
Ik denk dan aan bijvoorbeeld een kilgoot waar twee schuine daken samenkomen of een hoekkeper hier heb je hetzelfde probleem.

bezoek revitlog op www.revitlog.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

bezoek revitlog op www.revitlog.nl

Re:Revit 2009 Stalen dakplaat 14 jaren 10 maanden geleden #2525

  • JV3D
  • JV3D's Profielfoto
  • Offline
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Berichten: 136
  • Karma: 5
  • Ontvangen bedankjes 0
Als je de daadwerkelijk platen wil plaatsen en ook de afmetingen in tabelvorm wil hebben dan heb je een probleem met schuine platen.
Als je gebruik maakt van de sloped glazing dan heb je te maken met curtain panels. De zelf aangemaakte curtain panels kunnen alleen rechthoekig zijn. :angry:

m.vr.gr. Jeroen Vels
www.jv3d.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

m.vr.gr. Jeroen Vels
www.jv3d.nl

Re:Revit 2009 Stalen dakplaat 14 jaren 10 maanden geleden #2530

  • neuromotor
  • neuromotor's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Berichten: 12
  • Ontvangen bedankjes 0
Na het plaatsen van de ca. 300 Kalzip dakplaat elementen ben ik tot de conclusie gekomen dat dit geen goede oplossing is voor een project van deze omvang.
Dit vertraagd het model aanzienlijk en ook het exporteren naar IFC formaat (tbv uitwisseling met derden) wordt hierdoor praktisch onmogelijk gemaakt.

Ik ga de daken nu als 1 massa (roof element) plaatsen en dmv repeating detail het Kalzip profiel in de section en elevation views tekenen. Hetzelfde zal voor de stalen SAB platen in de vloeren moeten gebeuren.

Denken jullie dat dit een acceptabele oplossing is?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re:Revit 2009 Stalen dakplaat 14 jaren 10 maanden geleden #2531

  • Patricia
  • Patricia's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Berichten: 19
  • Karma: 1
  • Ontvangen bedankjes 0
Dit is een hele acceptabele oplossing. Wat je zelf al aangeeft dat je hierdoor een makkelijker te hanteren tekening behoud. In Revit kan je nu eenmaal op verschillende manieren tekeningen genereren, e.e.a. afhankelijk welke gegevens je uit het project wil halen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re:Revit 2009 Stalen dakplaat 14 jaren 10 maanden geleden #2532

  • JV3D
  • JV3D's Profielfoto
  • Offline
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Berichten: 136
  • Karma: 5
  • Ontvangen bedankjes 0
Het ligt eraan welke informatie je uit het model wilt halen. Met deze methode kan je alleen 2D informatie goed uit je model halen. Je praat echter over IFC uitwisseling, dus dan denk ik aan uitwisseling van 3D informatie. Ik kan me dan voorstellen dat de oplossing met 1 element en dan invullen met 2D componenten niet voldoende is. De 2D componenten gaan volgens mij ook verloren in de IFC.
Wat ik begreep uit je eerdere posten is dat je de platen redelijk gedetailleerd gemodelleerd hebt, dus inclusief profiel. Voor het uittrekken van de hoeveelheden is dit niet noodzakelijk. Kijk in de informatie van de leverancier naar de werkende lengte en breedte van 10 platen en modelleer een sloped glazing met deze gridmaten. De curtain panels zijn eenvoudige rechthoekige elementen waarbij je in de family een detailcomponent geplaatst hebt met de profielen.
Prima 2D weergave, een snel model, hoeveelheden en uitwisseling via IFC.

m.vr.gr. Jeroen Vels
www.jv3d.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

m.vr.gr. Jeroen Vels
www.jv3d.nl
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Moderators: LaurensRemyAdKeulemansbjwprinsen
Tijd voor maken pagina: 0.215 seconden

Deel deze pagina