Heb eens zitten kijken naar je family... Je hebt meer dan 1 probleem: de louvres zitten zowel horizontaal als verticaal niet vast.
Er zitten een aantal zaken in waarvan dit de belangrijkste is:
VEEL TE WEINIG REFPLANES!!!
om een dergelijke family werkend te krijgen moet je hem met refplanes "tekenen". als dat werkt is het een kwestie van goed locken en klaar.
Om met de louvres te beginnen:
- deze maken als sweep, en locken aan linker en rechter refplane. deze maatvoeren middels een instance parameter.
- ik zelf zou een center refplane gebruiken als Origin omdat je dan een betere verwerking in de family krijgt (minder kans op verspringingen horizontaal).
In het luik:
- de Origin Refplanes van de Louvres locken aan een refplane in de Luik-family (Refplane Center aan Refplane Center).
- Lock ook de zijkanten van de Louvre aan de nieuwe Refplanes voor de binnenkant van het frame.
- Array bij een onbekend aantal ALTIJD naar 2nd (dus NIET naar Last). Vraag me niet waarom, maar anders krijg je problemen met het aantal louvres wat je arrayt en de (te maatvoeren) hoh-afstand.
- Lock de originele louvre en de 2e... Dus niet de laatste, want als je dan een kleinere hoogtemaat kiest gooit hij de gelockte louvre en schiet dat ding weer alle kanten op.
-Mbt de Head Height / Sill Height: zowel horizontaal als verticaal moet je een Refplane als Origin aanmerken (selecteer een Refplane, in de properties is de onderste regel de Origin). De Origin bepaalt waar en hoe het 0-punt ligt bij plaatsing (0-punt is snijpunt 3 refplanes die origin bepalen). Als je de bovenste refplane als Origin aanmerkt zal hij dus altijd op Head Height invoegen.
Overigens is het niet zo dat hier geldt Sill Height = Head Height. Er geldt: Sill Height = Head Height - Height. Daarom zou ik zelf de Height-parameter altijd koppelen aan je eigen hoogte-parameter.
Ik heb mijn bewerking bijgevoegd, die doet het volgens mij goed.