Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp:

Re:Schedules uitvoeren 15 jaren 2 maanden geleden #2719

  • tinoderiet
  • tinoderiet's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Berichten: 757
  • Karma: 13
  • Ontvangen bedankjes 0
dat kan kloppen, moet in excel ook.
maar dat kan je in excel per bestandsverwijzing doen (hoeft dus niet per gegevenscel). dus dat valt in tijdsbesteding nog mee.

Met vriendelijke groet,


Martijn de Riet
MdR Advies
www.mdr-advies.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Met vriendelijke groet,


Martijn de Riet
MdR Advies
www.mdr-advies.nl

Re:Schedules uitvoeren 15 jaren 2 maanden geleden #2720

  • Remy
  • Remy's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Berichten: 709
  • Karma: 10
  • Ontvangen bedankjes 12
In Access kun je werken met 2 mdb bestanden, de zogenaamde frontend en backend. De frontend bevat de "statische" gegevens zoals queries, macro's en formulieren en de backend bevat de "dynamische" gegevens. (de backend link je aan de frontend). De backend maak je dus telkens opnieuw bij iedere wijziging die je in revit doet. Das alles :)

Met vriendelijke groeten,
Remy van den Bor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Met vriendelijke groeten,
Remy van den Bor

Re:Schedules uitvoeren 15 jaren 2 maanden geleden #2721

  • JV3D
  • JV3D's Profielfoto
  • Offline
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Berichten: 136
  • Karma: 5
  • Ontvangen bedankjes 0
Wat ik mij alleen afvraag is hoeveel je in de frontend moet aanpassen als je een nieuw project hebt. Alle queries, macro's en formulieren moeten dan naar een andere backend gelinkt worden.

m.vr.gr. Jeroen Vels
www.jv3d.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

m.vr.gr. Jeroen Vels
www.jv3d.nl

Re:Schedules uitvoeren 15 jaren 2 maanden geleden #2722

  • tinoderiet
  • tinoderiet's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Berichten: 757
  • Karma: 13
  • Ontvangen bedankjes 0
dat hoeft in Excel dus niet persé.

Als ik Jeroen goed begrijp vreest hij iedere keer handmatig zijn tellingen aan te moeten passen.
als je bijvoorbeeld project 1 tien wanden hebt en project 2 15 zul je 5 regels toe moeten voegen.

In Excel kun je dit oplossen door je standaard formulier met bijvoorbeeld 100 regels uit te voeren. na inlezen van de gegevens kan het hele werkblad in 1x middels een macro worden opgeschoond van de lege verwijzingen.
ik stel me zo voor dat zoiets bij Access ook kan.

Met vriendelijke groet,


Martijn de Riet
MdR Advies
www.mdr-advies.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Met vriendelijke groet,


Martijn de Riet
MdR Advies
www.mdr-advies.nl
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Moderators: LaurensRemyAdKeulemansbjwprinsen
Tijd voor maken pagina: 0.351 seconden

Deel deze pagina