Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

vierkante meters tegel en stucwerk 17 jaren 3 maanden geleden #572

  • xiqx
  • xiqx's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Berichten: 11
  • Ontvangen bedankjes 0
op de bouwbeurs kwam een revit gebruiker naar mij toe en zij dat hij problemen had met het volgende.

Hij had een badkamer waar tot een bepaalde hoogte moest worden getegeld en daarboven stucwerk. Deze ruimte lag aan de gevel. Dit betekende dat hij ook een stukje van de gevel betegeld wilde hebben (binnenkant) Hij wilde niet dat voor dit kleine stukje gevelmuur dat hij een apart familie type moest aanmaken. Eingelijk wilde hij ook niet dat hij een nieuwe muur van alleen tegels moet bouwen/tekenen binnen de al getekende binnenmuren.

Ik heb zijn probleem geprobeerd op te lossen door middel van een stacked wall. Dat lukt op zich best aardig voor de de binnenwanden maar dan moest ik nog een stacked wall maken voor de buitengevel. Het grote nadeel van deze methode is dat de vierkante meters tegelwerk en stucwerk niet kloppen. ( maak maar eens zelf een ruimte van kalkzandsteen muur met aan een kant ook een tegellaag)

Vervolgens heb ik toch een een extra wand gemaakt die je binnen de muren kan tekenen. Hier heb ik een stacked wall van gemaakt. (tegelwerk + stucwerk) Als je deze laat uitrekenen door Revit klopt deze veel beter.

Nu vraag ik me af is er nog een andere betere manier om een ruimte te voorzien van tegelwerk en stucwerk waar de vierkante meters van kloppen.

wie het Revit bestand wil zien moet maar even reageren.

alvast bedankt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: vierkante meters tegel en stucwerk 17 jaren 3 maanden geleden #575

  • Remy
  • Remy's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Berichten: 709
  • Karma: 10
  • Ontvangen bedankjes 12
Tja, dat is een leuk probleem. Quote "Hij wilde niet dat voor dit kleine stukje gevelmuur dat hij een apart familie type moest aanmaken. Eingelijk wilde hij ook niet dat hij een nieuwe muur van alleen tegels moet bouwen/tekenen binnen de al getekende binnenmuren."

Daar ligt volgens mij wel de oplossing. Toevallig vroeg een klant van mij gisteren hetzelfde. Ik heb toen een wand gemaakt met alleen tegels en die voor de wand getekend, die betegeld moest worden. Met Join kun je deze wanden "samensmelten", zodat een raam ook beide wanden opent. De hoeveelheden zagen er goed uit.

Wat ook een oplossing zou kunnen zijn is met split de wand in de hoogte in 2 stukken opdelen, maar ja, dan moet je nog steeds een wandstijl met tegels aan de binnenkant aanmaken.

Hopelijk kom je hier iets verder mee.

Met vriendelijke groeten,
Remy van den Bor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Met vriendelijke groeten,
Remy van den Bor
  • Pagina:
  • 1
Moderators: LaurensRemyAdKeulemansbjwprinsen
Tijd voor maken pagina: 0.132 seconden

Deel deze pagina