Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

PE bekisting ?? 17 jaren 5 maanden geleden #495

  • Arno de Lange
  • Arno de Lange's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
  • Berichten: 23
  • Ontvangen bedankjes 0
We proberen om een PE bekisting (piepschuim) om een funderingsbalk te zetten.
Door middel van sweep krijgen we aansluitingsproblemen met de bekisting en de balk als er een balk dwars opstaat en de kop van de balk krijgt geen swap.
Ook doormiddel van de balk aan tepassen met aan weerszijde een isolatie materiaal en vervolgens de balk met split region te bewerken lukt niet.

de gehele balk moet dus als het ware aan 3 zijde met isolatie omkapseld worden.

Heeft iemand een oplossing.....

Mocht de vraag niet geheel duidelijk zijn, hoor ik het graag..

Met groet,

Arno de Lange

revit goeroe wannabe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

revit goeroe wannabe

Re: PE bekisting ?? 17 jaren 1 maand geleden #636

  • maarten
  • maarten's Profielfoto
  • Offline
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
  • Berichten: 30
  • Karma: -1
  • Ontvangen bedankjes 0
beste arno,

er zijn twee manieren die ik weet

1) een stacked wall.
Maak als onderste gedeelte van de stacked wall, een wall van isolatie materiaal met een hoogte van bv. 100 mm, en een breedte van 650
Maak als bovenste gedeelte van de stacked wall een betonnen muur met aan beide zijde 100 mm isolatie.
De hoek aansluitingen gaan prima, alleen ik weet net niet genoeg van wall's af om de T-aansluiting goed te maken, maar dat moet kunnen.

2) een structural beam.
let op. De standaard structural beam's zijn op een vreemde manier opgebouwd, die erg lastig is uit te leggen.
m.b.v. een sweep, end extension, start extension etc.

een goede hoek en t-aansluiting van een i.h.w. gestorte balk krijg je door een standaard revit betonfamilie(M_Concrete-Rectangular Beam te editten en hieromheen je isolatie te tekenen.
Deze balk is niet op die rare manier opgebouwd, maar gewoon met een extrusion en zonder start, end extension.

echter zodra je het materiaal van de extrusion van de isolatie wijzigd, wordt de aansluiting in je project vernaggeld.

Ik wil je wel even filmpje hiervan sturen, maar ik kan hier helaas geen documenten op zetten(mischien een tip voor de webmaster?)

gr maarten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Moderators: LaurensRemyAdKeulemansbjwprinsen
Tijd voor maken pagina: 0.127 seconden

Deel deze pagina