Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

binnendozen/isolatie/gevelbeplating 9 jaren 11 maanden geleden #4689

  • wallie
  • wallie's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Berichten: 1
  • Ontvangen bedankjes 0
hallo,

ik ben een student en ben bezig met mijn project waar een kantoor en een loods moet gemaakt worden. Maar nu weer ik niet hoe ik de binnen dozen met isolatie en gevel beplating moet doen? Iemand een idee of een tip hoe ik het moet doen?

gr. Wallie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door wallie.

binnendozen/isolatie/gevelbeplating 9 jaren 10 maanden geleden #4699

  • Kokie
  • Kokie's Profielfoto
  • Offline
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Berichten: 133
  • Karma: 3
  • Ontvangen bedankjes 11
Hallo Wallie,

Je heb een aantal opties hierin.
Het ligt een beetje aan het LOD niveau wat je wilt tekenen.

In een ontwerp stadia (LOD 100 of 200) zou ik hier niet meer van maken als puur een wand met een texture, bump voor de renders en eventueel voor je doorsnede een detail component die je dan kan neer zetten. (of in je plattegrond als het verticale dozen zijn.)

Zodra je verder gaat dan dat kun je de dozen ook daadwerkelijk gaan modeleren. Is nog steeds geen must, maar als je het mij vraagt wel een pre.

Zodra je dit doet zou ik 3 profile family's maken
- de binnendoos
- de isolatie hierin
- de buitenbeplating

En deze 3 profile's moet je dan samenbrengen in een family die je zo slim kan maken als je zelf wil.

Je kan er een lijn gebaseerde family van maken die bijvoorbeeld d.m.v. een array een compleet vlak neer legt.

Je kan een family maken van puur een plaat die je zelf in elkaar klikt maar wel in lengte kan aanpassen (mijn voorkeur vanwege de grote flexibiliteit). Hierin kan je eventueel nog een void in meenemen die je op verschillende manieren kan instellen zodat je ook sparingen kan modelleren.

Tot slot kan je ook zeggen dat je een in place model maakt met de profielen en dat je daarin sweeps, extrusions, voids enz. maakt.

Hopelijk heb ik je hier een stukje mee geholpen ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Moderators: LaurensRemyAdKeulemansbjwprinsen
Tijd voor maken pagina: 0.312 seconden

Deel deze pagina