Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp:

Revit en MEP 9 jaren 11 maanden geleden #4652

  • Kokie
  • Kokie's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Berichten: 133
  • Karma: 3
  • Ontvangen bedankjes 11
Dag mede-users.

Sinds 2014 kan iedereen die de building suite heeft ook MEP systems intekenen met revit. Dit is natuurlijk geweldig, maar ook geweldig lastig.

Het zou dus een hoop schelen als er het e.e.a. al voorgewerkt is.

Nu ben ik zeer benieuwd in hoe verre er al installateurs zijn die echt actief bezig zijn met BIM. En hoe deze met leidingen, systemen e.d. omgaan.


Daarnaast lijkt het me goed om ook een aantal slimme links alvast te delen met elkaar zodat iedereen hier mee aan de gang kan.

Zoals:

Leidingsystemen - Geberit (riolering): www.geberit.nl/nl_nl/target_groups/insta...rvice/bim/bim_1.html Dit is wel met een aanvraag formulier. Maar dan krijg je wel een afvoer en aanvoer systeem.

Verzamelsite: www.mepcontent.eu

Als jullie ook toevoegingen hebben dan zal ik hier een topic over bijhouden met alle linkjes.

MEP disciplineFabrikantContentVerzameltypeLinkOpmerkingen
Nederlandse markt
VentilatieDucoRoosters, ventilatie box, sensorenComplete bibliotheek Website Duco
LoodgieterGeberitAf- en aanvoersystemen, inbouwreservoirs en sanitairsystemenVerschillende bibliotheken Website Geberit Met aanvraag formulier
VentilatieLukaVentilatie kanalenVerzamel bibliotheek Website Itannex Met aanvraag formulier
VentilatieSolid AirVentilatie roosters e.d.Verzamel bibliotheek Website Velu Met aanvraag formulier
VentilatieStork AirKasten, sensoren en dakventilatorenVerschillende bibliotheken Website Stork-Air Met aanvraag formulier
Internationale markt
LoodgieterCharlotte PipePijperijen en aansluitingenbibliotheken Revit-pagina Charlotte
LoodgieterVictaulicPijperijen, aansluitingen en nog veel meerbibliotheken Revit-pagina Victaulic

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Kokie. Reden: Toevoegingen Henry

Revit en MEP 9 jaren 11 maanden geleden #4653

  • Ad
  • Ad's Profielfoto
  • Offline
  • Moderator
  • Moderator
  • Berichten: 34
  • Ontvangen bedankjes 1
Tja, mondjesmaat maar met name de advies bureaus gaan vol op BIM. Jouw probleem is dat je waarschijnliojk met 'kale'Revit werkt. Onze 3B werkmethodiek applicatie bevat een enorm grote bibliotheek met bibliotheek elementen voor de MEP industrie.
Bel eens voor een demo!
groet Ad

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Revit en MEP 9 jaren 11 maanden geleden #4654

  • Kokie
  • Kokie's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Berichten: 133
  • Karma: 3
  • Ontvangen bedankjes 11
Beste Ad,

Wij zijn in het bezit van de 3B werkmethodiek en vinden hier inderdaad veel MEP elementen in. Maar helaas nog niet voldoende toerijkend om er 'makkelijk' mee aan de slag te gaan.

Voor zover ik weet hebben jullie ook nog geen MEP template waar bijvoorbeeld alle leiding systemen al in zitten.

Ondanks dat 3B voor het ontwerpen en bouwen en echte toevoeging is, scoort het nog slecht op MEP gebied.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Revit en MEP 9 jaren 11 maanden geleden #4655

  • Ad
  • Ad's Profielfoto
  • Offline
  • Moderator
  • Moderator
  • Berichten: 34
  • Ontvangen bedankjes 1
Wij zijn in afwachting van de Linear applicatie voor Revit. voor warmte en koellast berekening en modellering. Ik verwacht die deze maand.
Mail me effe je mail adres dan houd ik je op de hoogte.
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

groet Ad

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Revit en MEP 9 jaren 8 maanden geleden #4740

  • Kokie
  • Kokie's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Berichten: 133
  • Karma: 3
  • Ontvangen bedankjes 11
Een aantal linkjes bijgevoegd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Revit en MEP 9 jaren 6 maanden geleden #4783

  • Stinkdeken
  • Stinkdeken's Profielfoto
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Berichten: 3
  • Ontvangen bedankjes 1
Beste Kokie,

Zeer interessant die linkjes!
Ik ben zelf werkzaam bij Arcadis en teken voornamelijk Elektrotechnische-/Communicatie-/Verlichtings- en Beveiligingsinstallaties in Revit.

Indien daar vragen over zijn zou ik die misschien wel kunnen beantwoorden.

Gr. Erik

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Moderators: LaurensRemyAdKeulemansbjwprinsen
Tijd voor maken pagina: 0.227 seconden

Deel deze pagina