Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

Hoogteverschil tussen railings in verschillende modellen na ifc export 4 jaren 10 maanden geleden #5284

  • Aliebamie
  • Aliebamie's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Berichten: 5
  • Ontvangen bedankjes 0
Na het exporteren van 2 verschillende modellen naar ifc merkte ik Navisworks een hoogteverschil op tussen 2 railings. (Ralilings staan op dezelfde positie in het model)

Als ik in het Revitmodel 1 van de railings naar het andere model kopieer is er geen hoogteverschil.
Maar nadat ze zijn geëxporteerd naar ifc is er in Navisworks een hoogteverschil van 30mm te meten.

Het enige verschil in Navisworks dat ik uit kan lezen is de "Railing height" de ene heeft een railingheight van 0,140m, de andere 0,170m, het gemeten verschil van 30mm dus.

Als ik dit in Revit controleer zijn de "Railing height" settings in beide modellen echter gelijk.

Het lijkt dus een ifc export instelling te zijn.

Heeft iemand een idee waar dit in kan zitten en hoe dit te fixen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Hoogteverschil tussen railings in verschillende modellen na ifc export 4 jaren 10 maanden geleden #5285

  • Sefanja
  • Sefanja's Profielfoto
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Berichten: 8
  • Karma: 1
  • Ontvangen bedankjes 1
Het enige wat ik weet is dat Revit de hoogte meet in de family. Dus onderkant railing tot bovenkant.  En Navis works zal het waarschijnlijk vanaf een level meten. Wellicht dat de referentie die Navis pakt niet de juiste is. Ofwel bij de gekopieerde versie ofwel bij de originele.

Als het goed is kun je de meettool in Navis works gebruiken om te meten of de railingen de juiste maten hebben.

Misschien helpt dit iets.

Vriendelijke groet,

Sefanja

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Moderators: LaurensRemyAdKeulemansbjwprinsen
Tijd voor maken pagina: 0.160 seconden

Deel deze pagina