Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

Mass exporteren met IFC 8 jaren 4 maanden geleden #5005

  • NickHagen
  • NickHagen's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Berichten: 3
  • Ontvangen bedankjes 0
Mensen,

Hierbij heb ik een 2-tal vragen over het exporteren van een gebouw getekend in revit naar IFC

In revit heb ik gebouw getekend met een "In-place Mass", nu wil ik het hele gebouw inclusief de mass exporteren naar een IFC bestand.

Het IFC bestand wordt vervolgens in geladen in SOLIBRI, nu krijg ik maar niet voor elkaar dat de Mass ook wordt geexporteerd, iemand enig idee hoe dit op te lossen?

de 2de vraag is als volgt: ik heb mijn dak opgebouwd uit meerdere lagen, wanneer ik het gebouwmodel exporteer naar IFC laat hij alleen nog maar de structure material zien, de overige lagen worden niet herkend.

Iemand hier een oplossing voor?

met vriendelijke groet,
Nick Hagen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Mass exporteren met IFC 8 jaren 4 maanden geleden #5012

  • Keulemans
  • Keulemans's Profielfoto
  • Offline
  • Moderator
  • Moderator
  • Berichten: 31
  • Ontvangen bedankjes 9
De standaard instellingen van Revit voor een IFC export staan bij Mass op Not Exported. Dat is waarschijnlijk de oorzaak van je probleem.

Via het Applicatie menu (grote R)>Export>IFC Options kun je die mapping naar IFCMass zetten (of een andere gewenste IFC class).

Als je problemen hebt met elementen wel/niet naar IFC is die mapping vaak de oorzaak. Daarnaast kun je met de IFC exporter die je via de Autodesk Exchange kunt instaleren ook de zichtbare elementen in een view exporteren, dus kun je dan makkelijk 3D views maken met bv alleen het casco, alleen het metselwerk etc. Instaleer die IFC exporter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Mass exporteren met IFC 8 jaren 4 maanden geleden #5013

  • NickHagen
  • NickHagen's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Berichten: 3
  • Ontvangen bedankjes 0

Rendering Error in layout Message/Item: Property "inline" is not defined. Please enable debug mode for more information.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Moderators: LaurensRemyAdKeulemansbjwprinsen
Tijd voor maken pagina: 0.214 seconden

Deel deze pagina