Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

Bestaande situatie gewijzigde situatie 8 jaren 8 maanden geleden #4944

  • revit
  • revit's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Berichten: 15
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik heb een woning getekend in de bestaande situatie. Nu wil ik de bestaande situatie in tact laten voor op de tekening. Maar ik moet er nu een erker aan tekenen. Als ik dat doe wijzigd ook de bestaande situatie. Is er een manier om de bestaande situatie in tact te laten en een gewijzigde situatie door te voeren misschien door vieuws die niet aan elkaar gekoppeld zijn.

Alvast bedankt voor uw medewerking.

Mvrgr,

P. van Vuuren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bestaande situatie gewijzigde situatie 8 jaren 8 maanden geleden #4947

  • Kokie
  • Kokie's Profielfoto
  • Offline
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Berichten: 133
  • Karma: 3
  • Ontvangen bedankjes 11
Hoi P. van Vuuren,

Revit en renovatie/verbouwingen zijn altijd wel leuke uitdagingen.

In Revit heb je de mogelijkheid om 'phasing' te gebruiken. Hierbij heb je een aantal parameters die je allemaal hun eigen eigenschappen kan meegeven.

Maar voordat je met phasing aan de gang kan zul je eerst het volgende moeten checken.

Onder 'Manage' -> 'Phasing' -> 'Phases' zal je eerst moeten controleren of er al phases en filters zijn ingesteld.

Onder Project Phases zal je op zijn minst de phases 'Bestaand', 'Sloop' en 'Nieuw' o.i.d. moeten hebben staan. Met de knoppen kan je phases toevoegen en combineren.

Onder Phase Filters kun je specifieke eisen stellen aan de weer te geven elementen. Zo kun je bijvoorbeeld in een slooptekening nieuw te plaatsen elmenten niet weergeven, bestaande elementen 'overriden' weergeven, en sloop elementen ook 'overriden' weergeven. De 'overriden' luisterd dan weer naar het volgende tabblad.

Onder Graphic overrides kun je aangeven hoe elementen moeten weergegven worden wanneer er in de phase filter iets word 'overriden'.

Graphic overrides kun je uiteraard natuurlijk ook d.m.v. view templates instellen d.m.v. filters en overrides in de 'visibility en graphics overide' OF door het gebruik van workset onder collaboration. Maar dat is nog een stapje ingewikkelder.

De object properties (wanden, kozijnen e.d.)

Bij elk object binnen Revit heb je de mogelijkheid om onder phasing de volgende parameters in te stellen: Phase Created en Phase Demolished.
Bij Phase Created stel je in wanneer het object gemaakt is. Deze phases heb je eerder al ingevoerd/gecheckt bij 'Project phases'. Let wel op dat wanneer je iets wil slopen, dat het natuurlijk in een eerdere phase geplaatst moet worden voordat het gesloopt word.

Bij Phase Demolished stel je in wanneer het object gesloopt moet worden.

Delen van wanden slopen

Stel dat je een gedeelte van een wand wil slopen, zul je wel eerst deze wanden moeten opknippen in het gedeelte wat bestaand is, en het gedeelte wat gesloopt moet worden.
In de bestaande situatie kun je deze wanden weer met 'join' met elkaar laten versmelten waardoor je geen rare lijnen krijgt op je bestaande toestand tekening.

De view propperties (floor plan, elevations e.d.)

Bij elke view kun je onder phasing de volgende parameters instellen: Phase Filter en Phase.

Met de parameter Phase Filter kun je aangeven op welke manier de bestaande, gesloopte en nieuwe elementen weergegeven moeten worden. Deze Filters heb je eerder al ingesteld/gecheckt.

Met de parameter Phase geef je ten slotte aan in welke phase je huidige view het model laat zien. Stel dat je de phases bestaand, sloop en nieuw heb zul je:
Bij bestaand - Alleen de bestaande elementen zien
Bij sloop - Het bestaande met alle gesloopte elementen
Bij nieuw - Zowel het bestaande als nieuwe elementen.

Let op dat het hierbovenstaande natuurlijk wel onderhevig is aan phase filters/overrides e.d.

Bij bestaand - Geen phase filter (oftewel show all)
Bij sloop - Phase filter met sloop overriden? (hierdoor kun je gesloopte elementen extra uitlichten)
Bij nieuw - Phase filter bestaand en nieuw. (hierdoor word 'demolished' ingesteld als 'not visible')

Let vooral op bij het plaatsen van nieuwe ramen en deuren in bestaande wanden, dat hier wanneer geplaatst in de verkeerde phase of door de verkeerde filter wordt gehaald, het gesloopte deel door het kozijn heen laat zien.



Ik hoop dat je hier wat aan heb!

Mocht je nog vragen hebben, vraag gerust!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: revit

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bestaande situatie gewijzigde situatie 8 jaren 7 maanden geleden #4960

  • revit
  • revit's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Berichten: 15
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste Kokie,

Vriendelijk bedankt voor het uitgebreide antwoord. Ik ga er meteen mee aan de slag.

Mvrgr,

P. van Vuuren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Moderators: LaurensRemyAdKeulemansbjwprinsen
Tijd voor maken pagina: 0.183 seconden

Deel deze pagina