Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

Kozijn family - doorlopend kozijn / juiste section 10 jaren 4 maanden geleden #4488

  • Valstar
  • Valstar's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 0
Op zich een heel simpel probleem - ik kan de oplossing echter niet vinden:

Ik heb een kozijn welke doorloopt over 2 verdiepingen. Echter op plattegrond van de 1e verdieping laat revit de doorsnede zien van de begane grond. Deze wordt overgenomen van de viewsettings van de family. Nu is de vraag: hoe de family in te stellen zodat het kozijn op zowel de begane grond als de verdieping op de juiste wijze doorgesneden wordt?

Je zou denken dat je een soort van tweede viewsetting zult willen maken?

Iemand een idee?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Kozijn family - doorlopend kozijn / juiste section 10 jaren 4 maanden geleden #4491

  • Henry
  • Henry's Profielfoto
  • Offline
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Berichten: 236
  • Karma: 14
  • Ontvangen bedankjes 20
Ik abonneer me op deze thread. heb verschijnsel nog niet zo meegemaakt.
een sectionbox werkt vast, maar niet erg charmant.
een plan region? nee, zal ook niet. :unsure:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Henry.

Kozijn family - doorlopend kozijn / juiste section 10 jaren 4 maanden geleden #4493

  • TJG
  • TJG's Profielfoto
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Berichten: 7
  • Ontvangen bedankjes 0
Maak je gebruik van viewtemplates? Mischien kan je het hierin in de viewrange instellen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Kozijn family - doorlopend kozijn / juiste section 10 jaren 4 maanden geleden #4494

  • NielsC
  • NielsC's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Hallo,

Helaas is daar weinig aan te doen. Zowel je kozijn family als je project hebben een viewrange waarbij de viewrange van je kozijn leidend is.
Stel je die in op bgg dan zie je op je verdieping een raam links en stel je hem in op 1e vdp dan zie je weer een raam rechts op de bgg.

Oplossing: Twee aparte kozijnen modelleren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Kozijn family - doorlopend kozijn / juiste section 10 jaren 4 maanden geleden #4495

  • Valstar
  • Valstar's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 0

NielsC schreef : Hallo,

Helaas is daar weinig aan te doen. Zowel je kozijn family als je project hebben een viewrange waarbij de viewrange van je kozijn leidend is.
Stel je die in op bgg dan zie je op je verdieping een raam links en stel je hem in op 1e vdp dan zie je weer een raam rechts op de bgg.

Oplossing: Twee aparte kozijnen modelleren.


Daar was ik al bang voor... Jammer dat ik een bouwelement moet splitsen om het programma te laten doen wat ik wil. Maar eens zien hoe ik dat in de kozijnmerken en de kozijnstaat weer oplos gezien het 1 element zou moeten zijn. Misschien bedenk ik nog wat - dan zal ik het meteen hier delen. Het is nu niet echt een bijzonder kozijnelement en ik zal niet de eerste zijn die een kozijn over twee verdiepingen laat lopen B) ?

Vreemd eigenlijk dat een family voorrang heeft betreffende viewsettings ten opzichte van het daadwerkelijke project. Zowieso is het apart dat een family uberhaupt een viewsetting nodig heeft :dry:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Moderators: LaurensRemyAdNielsCKeulemansbjwprinsen
Tijd voor maken pagina: 0.199 seconden

Deel deze pagina