Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp:

Een oproep aan fabrikanten en Revit resellers 16 jaren 3 maanden geleden #1204

  • Bram Weinreder
  • Bram Weinreder's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Berichten: 90
  • Karma: -3
  • Ontvangen bedankjes 0
Revit gebruikers,
Een goede bibliotheek is maatwerk. Revit resellers doen goed werk om alvast een belangrijke voorzet te geven, maar je ontkomt er niet aan dat je zelf componenten moet maken. Vaak gebeurt dit op basis van productspecificaties en door de leverancier verstrekte detailleringen.
Dit is een veelgehoord argument om niet over te stappen naar Revit Architecture, maar het gaat dubbel op voor MEP en Structure.

Als Revit leveranciers ook licenties willen verkopen voor die producten, dan moeten ze samen gaan werken met fabrikanten van bijvoorbeeld luchtbehandelingsinstallaties, vloeren, rioleringen, enzovoort.
Deze aanpak levert alle marktsegmenten voordeel op. Productleveranciers die goede Revit-content leveren, zien hun omzet waarschijnlijk stijgen. Het hoeft niet zo te zijn dat het gebruik van hun componenten expliciet het toepassen ervan voorschrijven, maar ze kunnen wel de juiste informatie toevoegen voor het genereren van stuk- en bestellijsten.
Resellers die samenwerken met fabrikanten kunnen goede content leveren. Ook zij zullen hun omzet zien stijgen.
Bureaus die gebruik maken van de fabriekbibliotheken kunnen ten volste de vruchten plukken van de BIM revolutie, en op die manier een voorsprong krijgen op de sceptici.

Naar mijn mening ligt de bal bij Revit resellers, om fabrikanten te betrekken bij het ontwikkelen van goede bibliotheken. Dit word gestaafd door signalen die ik hoor van onderaannemers en andere Revit ontwikkelaars. De Nederlandse bouwwereld wacht op een samenwerking tussen bouwkundige partijen, om van Revit een geïntegreerd totaalproduct te maken dat we serieus kunnen nemen. Resellers kunnen de fabrikanten voorzien van licenties en training, een investering voor beide partijen, maar wel een die zich praktisch direct terugverdient.


Nederland is klaar voor Revit, is Revit klaar voor Nederland?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Een oproep aan fabrikanten en Revit resellers 16 jaren 3 maanden geleden #1205

  • JV3D
  • JV3D's Profielfoto
  • Offline
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Berichten: 136
  • Karma: 5
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik heb nee gestemd. Het zou mooi zijn indien leveranciers Revit content zouden ontwikkelen maar het lijkt me niet goed om dit over te laten aan de resellers. Gezien de grote verschillen in content zoals nu aangeleverd door de verschillende resellers zal er dan nooit een standaard ontstaan.

m.vr.gr. Jeroen Vels
www.jv3d.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

m.vr.gr. Jeroen Vels
www.jv3d.nl

Re: Een oproep aan fabrikanten en Revit resellers 16 jaren 3 maanden geleden #1206

  • Bram Weinreder
  • Bram Weinreder's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Berichten: 90
  • Karma: -3
  • Ontvangen bedankjes 0

Gezien de grote verschillen in content zoals nu aangeleverd door de verschillende resellers zal er dan nooit een standaard ontstaan.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Als fabrikanten zelf hun content ontwikkelen, dan krijg je juist sneller eenduidige standaarden. Hierin moet bij voorkeur een betrerkkelijk neutrale partij met veel relaties het voortouw nemen. Of dat nu een reseller is of een gebruikersgroep, maakt voor mij niet zoveel uit. Het verschil is wel dat een reseller de juiste middelen kan bieden om dit in goede banen te leiden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Een oproep aan fabrikanten en Revit resellers 16 jaren 3 maanden geleden #1207

  • JV3D
  • JV3D's Profielfoto
  • Offline
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Berichten: 136
  • Karma: 5
  • Ontvangen bedankjes 0
Dat wou mooi werken als er in Nederland een reseller zou zijn. Helaas zijn er een paar meer dus zullen ze zich moeten onderscheiden om de opdracht binnen te krijgen. Op prijs zal dat niet meevallen dus zal het vershil zitten in hetgeen aangeboden wordt. Kozijnfabrikant A werkt met reseller 1, kozijnfabrikant B werkt met reseller 2. Wie waarborgt de consistentie?

m.vr.gr. Jeroen Vels
www.jv3d.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

m.vr.gr. Jeroen Vels
www.jv3d.nl

Re: Een oproep aan fabrikanten en Revit resellers 16 jaren 3 maanden geleden #1208

  • Bram Weinreder
  • Bram Weinreder's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Berichten: 90
  • Karma: -3
  • Ontvangen bedankjes 0
Je begrijpt het niet helemaal denk ik.
Jij zegt opdracht, ik zeg gelegenheid. Groepen die vanuit eigen wil dingen ontwikkelen. Maar dan wel zodanig dat de kwaliteit gegarandeerd is.
De content zou deel uit kunnen maken van de productinformatie zoals die door fabrikanten verspreid word.
De aansturing (of aanmoediging) door resellers heeft als enige opbrengst dat meer partijen Revit gaan gebruiken, en zelfs dat is niet gegarandeerd. Wel doet die reseller een schat aan nieuwe contacten op.

De meest ideale situatie zou zijn als één reseller, bijvoorbeeld ICN of Itannex, het voortouw zou nemen. De reseller die dit op poten kan zetten is spekkoper. Dan niet met content als commercieel product, maar met fabrikanten als een gratis showroom voor wat kan met Revit. Ik zie het als een soort open source project waarin de kartrekker een commercieel belang heeft, en dat hoeft elkaar beslist niet te bijten.


Ik laat het simpel klinken, of misschien zelfs idealistisch, maar geef me eens één goede reden waarom het niet zo simpel kan zijn. De enige reden die ik kan bedenken is onwil.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Een oproep aan fabrikanten en Revit resellers 16 jaren 3 maanden geleden #1209

  • JV3D
  • JV3D's Profielfoto
  • Offline
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Berichten: 136
  • Karma: 5
  • Ontvangen bedankjes 0
Je geeft het probleem al aan in je antwoord, 'de reseller die dit op poten kan zetten is spekkoper'. Ik geloof niet dat de overige resellers als makke schapen zullen volgen, maar zullen trachten de andere te overtroeven. Uiteindelijk zit het commerciele belang van de reseller niet in het verkopen van Revit maar in ondersteuning die zij kunnen leveren.
De enige manier dat dit kans van slagen heeft is wanneer de gebruikers het eens kunnen worden over de inhoud van de content. Inmiddels is er een gerbruikersvereniging die zich hier mee gaat bezighouden.

m.vr.gr. Jeroen Vels
www.jv3d.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

m.vr.gr. Jeroen Vels
www.jv3d.nl
Moderators: LaurensRemyAdKeulemansbjwprinsen
Tijd voor maken pagina: 0.231 seconden

Deel deze pagina