Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

Maken van een parametrische mass 13 jaren 6 maanden geleden #3829

  • MJ
  • MJ's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Berichten: 56
  • Ontvangen bedankjes 0

Rendering Error in layout Message/Item: Property "inline" is not defined. Please enable debug mode for more information.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re:Maken van een parametrische mass 13 jaren 6 maanden geleden #3830

  • MJ
  • MJ's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Berichten: 56
  • Ontvangen bedankjes 0

Rendering Error in layout Message/Item: Property "inline" is not defined. Please enable debug mode for more information.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re:Maken van een parametrische mass 13 jaren 6 maanden geleden #3852

  • MJ
  • MJ's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Berichten: 56
  • Ontvangen bedankjes 0
Inmiddels is e.e.a. gelukt en heb ik een mass naar tevredenheid.
Ik heb niet meer de conceptual-mass gebruikt, maar een eerder gemaakte mass door onze trainer. Geen idee welk template hij ooit gebruikt heeft, aangezien ik in geen enkel template de categorie kan veranderen in mass?

Wel een andere vraag nu: hoe maak ik de mass zo, dat hij in een project pijltjes aan de lengte en breedterichting krijgt, zodat gebruikers hem makkelijk het juiste formaat kunnen maken?
Thnx

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re:Maken van een parametrische mass 13 jaren 6 maanden geleden #3853

  • Remy
  • Remy's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Berichten: 709
  • Karma: 10
  • Ontvangen bedankjes 12
Hallo MJ, volgens mij is dit gemaakt in de conceptual mass template (in revit menu, onder new family. En dan Metric Mass.rft . Om de breedte en lengte met pijltjes op te kunnen rekken, moet je 2 dingen doen. Stap 1, gebruik refplanes en koppel daar je geometrie aan met slotjes. Stap 2, maar je breedte en lengte instance en koppel deze aan de refplanes. Nu kun je in je project aan de pijltjes (grips) trekken.

Met vriendelijke groeten,
Remy van den Bor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Met vriendelijke groeten,
Remy van den Bor
  • Pagina:
  • 1
Moderators: LaurensRemyAdKeulemansbjwprinsen
Tijd voor maken pagina: 0.363 seconden

Deel deze pagina